Projekty Edukacyjne i Programy 2023-24

                                                          ZAKŁADKA 1.1. - Projekty Edukacyjne i Programy 2023-24.png              ZAKŁADKA 1 - Projekty Edukacyjne i Programy 2023-24.jpeg

 

PROGRAMY

 

Program wiodący:                                                                             

  • „Program wychowawczy Przedszkola nr 14 im. Czytelników Życia Przemyskiego”,
  • Program Wychowania Przedszkolnego „Samodzielne, wszechstronne, szczęśliwe” wyd. Nowa Era, autorstwa: Doroty Kucharskiej, Anny Kucharczyk 

Pozostałe:

  • Autorski „Roczny program pracy z rytmiki i zajęć tanecznych w roku szkolnym 2023/24”

 

PROJEKTY

 

1) Innowacja pedagogiczna „Dotknij, poczuj, zobacz”

Cele główne wprowadzenia innowacji:

- wzbudzenie w dzieciach pasji do tworzenia, eksperymentowania i doświadczania wielozmysłowego,

- rozwijanie motoryki małej, czyli zdolności manualnych dziecka, oraz poprawa ruchów precyzyjnych,

- integracja zespołu grupowego oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

- niwelowanie napięć emocjonalnych.

 

Cele szczegółowe innowacji:

- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

- nabywanie umiejętności obserwowania, wywołanie zaciekawienia,

- usprawnianie ruchów w zakresie dużej i małej motoryki,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

- rozwijanie zdolności manipulacyjnych,

- wydłużenie zdolności koncentracji uwagi,

- rozwijanie wiary we własne siły.

 

2)  Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „FA-LA-MI”

Głównym celem Projektu było rozwijanie motoryki małej dziecka, poprzez zabawy plastyczno – muzyczne, kształtowanie wrażliwości na muzykę oraz odreagowanie napięć  i silnych emocji.

 

3) Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Zakamarek - ekotriki na kąciki”

Projekt z zakresu edukacji przyrodniczo-ekologicznej oraz aranżacji przestrzeni.

Cel główny:

- wychowanie kreatywnego, świadomego swoich możliwości, posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą i podejmowania działań na jej rzecz przedszkolaka.

 

Cele szczegółowe:

- stymulowanie dzieci do samodzielnej eksploracji świata

- kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych

- upowszechnianie idei zdrowego stylu życia

- uświadomienie zależności między zdrowiem a ekologią

- rozbudzanie wyobraźni, kreatywności, rozwijanie zdolności artystycznych

- wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, kształtowanie pozytywnych cech charakteru (chęć niesienia pomocy innym, empatia, odpowiedzialność)

 - aranżacja kącików i ich wyposażenia z uwzględnieniem materiałów naturalnych i ekologicznych

- budzenie zainteresowania najbliższą okolicą i regionem

- zrozumienie wzajemnej zależności człowiek – przyroda

- kształtowanie i utrwalanie zachowań proekologicznych, prawidłowych nawyków żywieniowych

- tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczo – ekologicznej poprzez obserwowanie, odkrywanie i eksperymentowanie

- wyrabianie emocjonalnego stosunku wobec natury, rozwijanie wrażliwości na potrzeby środowiska naturalnego

- nawiązanie współpracy z placówkami działającymi na terenie Polski  

- aranżacja kącików i ich wyposażenia z uwzględnieniem materiałów naturalnych i ekologicznych,

- budzenie zainteresowania najbliższą okolicą i regionem,

 - zrozumienie wzajemnej zależności człowiek – przyroda,

 - kształtowanie i utrwalanie zachowań proekologicznych, prawidłowych nawyków żywieniowych,

 - tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczo – ekologicznej poprzez obserwowanie, odkrywanie i eksperymentowanie,

 - wyrabianie emocjonalnego stosunku wobec natury, rozwijanie wrażliwości na potrzeby środowiska naturalnego,

 - nawiązanie współpracy z placówkami działającymi na terenie Polski.  

 

4) Ogólnopolski Program Edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”

„Kubusiowi Przyjaciele Natury” to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat.

 

 Programy Profilaktyczne Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej

 

  • „Czyste powietrze wokół nas”, 

Cele główne programu:

-  Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy,

- Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.

 

Cele szczegółowe:

-Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów oraz różnych rodzajów dymów – „wydobycie” dymu tytoniowego,

-Zwiększenie świadomości dzieci na temat szkodliwości dymu papierosowego,

-Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów,

-Zwiększenie wrażliwości dzieci na miejsca, w których mogą być narażone na dym.

 

  • „Myję ręce, bo wiem więcej” 

Celem programu było zwiększanie świadomości i wiedzy na temat higieny osobistej i otoczenia, życia bez nałogów i świadomego odżywiania.

 

  • „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”

Celem głównym programu było zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

Cele szczegółowe:

- zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,

- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,

- propagowanie zdrowego stylu życia,

- zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o  nawykach higieniczno-zdrowotnych.

 

  • Program edukacyjny „Moje dziecko idzie do szkoły”

Celem programu było podniesienie poziomu wiedzy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia, ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci, oraz ich przekonanie o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych zarówno w domu, jak i w środowisku szkolnym.

Opublikował(a): Barbara . Data publikacji: 25-06-2024 16:12 Modyfikował(a): Barbara . Data modyfikacji: 25-06-2024 16:17

Na skróty