- NASZE DZIAŁANIA
- >
- Projekty Edukacyjne i Programy
- >
- Projekty Edukacyjne i Programy 2023-24
Projekty Edukacyjne i Programy 2023-24
PROGRAMY
Program wiodący:
- „Program wychowawczy Przedszkola nr 14 im. Czytelników Życia Przemyskiego”,
- Program Wychowania Przedszkolnego „Samodzielne, wszechstronne, szczęśliwe” wyd. Nowa Era, autorstwa: Doroty Kucharskiej, Anny Kucharczyk
Pozostałe:
- Autorski „Roczny program pracy z rytmiki i zajęć tanecznych w roku szkolnym 2023/24”
PROJEKTY
1) Innowacja pedagogiczna „Dotknij, poczuj, zobacz”
Cele główne wprowadzenia innowacji:
- wzbudzenie w dzieciach pasji do tworzenia, eksperymentowania i doświadczania wielozmysłowego,
- rozwijanie motoryki małej, czyli zdolności manualnych dziecka, oraz poprawa ruchów precyzyjnych,
- integracja zespołu grupowego oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- niwelowanie napięć emocjonalnych.
Cele szczegółowe innowacji:
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- nabywanie umiejętności obserwowania, wywołanie zaciekawienia,
- usprawnianie ruchów w zakresie dużej i małej motoryki,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie zdolności manipulacyjnych,
- wydłużenie zdolności koncentracji uwagi,
- rozwijanie wiary we własne siły.
2) Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „FA-LA-MI”
Głównym celem Projektu było rozwijanie motoryki małej dziecka, poprzez zabawy plastyczno – muzyczne, kształtowanie wrażliwości na muzykę oraz odreagowanie napięć i silnych emocji.
3) Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Zakamarek - ekotriki na kąciki”
Projekt z zakresu edukacji przyrodniczo-ekologicznej oraz aranżacji przestrzeni.
Cel główny:
- wychowanie kreatywnego, świadomego swoich możliwości, posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą i podejmowania działań na jej rzecz przedszkolaka.
Cele szczegółowe:
- stymulowanie dzieci do samodzielnej eksploracji świata
- kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych
- upowszechnianie idei zdrowego stylu życia
- uświadomienie zależności między zdrowiem a ekologią
- rozbudzanie wyobraźni, kreatywności, rozwijanie zdolności artystycznych
- wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, kształtowanie pozytywnych cech charakteru (chęć niesienia pomocy innym, empatia, odpowiedzialność)
- aranżacja kącików i ich wyposażenia z uwzględnieniem materiałów naturalnych i ekologicznych
- budzenie zainteresowania najbliższą okolicą i regionem
- zrozumienie wzajemnej zależności człowiek – przyroda
- kształtowanie i utrwalanie zachowań proekologicznych, prawidłowych nawyków żywieniowych
- tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczo – ekologicznej poprzez obserwowanie, odkrywanie i eksperymentowanie
- wyrabianie emocjonalnego stosunku wobec natury, rozwijanie wrażliwości na potrzeby środowiska naturalnego
- nawiązanie współpracy z placówkami działającymi na terenie Polski
- aranżacja kącików i ich wyposażenia z uwzględnieniem materiałów naturalnych i ekologicznych,
- budzenie zainteresowania najbliższą okolicą i regionem,
- zrozumienie wzajemnej zależności człowiek – przyroda,
- kształtowanie i utrwalanie zachowań proekologicznych, prawidłowych nawyków żywieniowych,
- tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczo – ekologicznej poprzez obserwowanie, odkrywanie i eksperymentowanie,
- wyrabianie emocjonalnego stosunku wobec natury, rozwijanie wrażliwości na potrzeby środowiska naturalnego,
- nawiązanie współpracy z placówkami działającymi na terenie Polski.
4) Ogólnopolski Program Edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
„Kubusiowi Przyjaciele Natury” to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat.
Programy Profilaktyczne Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
- „Czyste powietrze wokół nas”,
Cele główne programu:
- Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy,
- Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.
Cele szczegółowe:
-Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów oraz różnych rodzajów dymów – „wydobycie” dymu tytoniowego,
-Zwiększenie świadomości dzieci na temat szkodliwości dymu papierosowego,
-Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów,
-Zwiększenie wrażliwości dzieci na miejsca, w których mogą być narażone na dym.
- „Myję ręce, bo wiem więcej”
Celem programu było zwiększanie świadomości i wiedzy na temat higieny osobistej i otoczenia, życia bez nałogów i świadomego odżywiania.
- „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
Celem głównym programu było zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.
Cele szczegółowe:
- zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
- propagowanie zdrowego stylu życia,
- zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.
- Program edukacyjny „Moje dziecko idzie do szkoły”
Celem programu było podniesienie poziomu wiedzy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia, ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci, oraz ich przekonanie o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych zarówno w domu, jak i w środowisku szkolnym.